onsdag 9. juni 2010

Orange Prize for fiction 2010

Vinneren av den 15. Orange Prize for fiction ble The lacuna av Barbara Kingsolver!


Disse bøkene var shortlisted:
The Very Thought of You - Rosie Alison
The Lacuna - Barbara Kingsolver
Black Water Rising - Attica Locke
Wolf Hall - Hilary Mantel
A Gate at the Stairs - Lorrie Moore
The White Woman on the Green Bicycle - Monique Roffey

Jeg må innrømme at for meg var dette for det meste ukjente forfattere og titler, bortsett fra nettopp Barbara Kingsolver, som jeg har lest litt av fra før (og likt veldig godt). På longlisten var det derimot et par mer kjente bidrag, Small Wars av Sadie Jones, som jeg faktisk venter på i posten, og The Little Stranger av Sarah Waters, som jeg har skrevet om tidligere. Jeg har dessuten den tidligere Orange Prize-vinneren til Andrea Levy, Small islands, ulest i bokhylla... hennes bidrag i år var The Long Song.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar