torsdag 10. mai 2012

Flaskepost fra P av Jussi Adler-Olsen

Jeg fortsatte like gjerne med neste bok om Carl Mørcks gjeng i Avdeling Q: Flaskepost fra P, og denne gangen ble jeg ikke skuffet! Denne gangen får Carl og hans hjelpere en flaskepost i hendene, nærmest uleselig etter år i dårlige farvann (og i vindusposten på et politihus i Skottland), men istedetfor guttestreker viser det seg at flaskeposten fører til en kidnapper og drapsmann som har helt spesielle ofre i tankene, og det av helt spesielle grunner. For ofrene blir aldri meldt savnet, og ingen lik har blitt funnet...


Historien fortelles fra flere perspektiver, og holder spenningen oppe til siste slutt - dette er virkelig en "pageturner", som holdt meg oppe langt etter leggetid den dagen jeg nærmet med slutten, for jeg bare måtte lese videre! Vi får også bli litt bedre kjent med personene i Adler-Olsens persongalleri, som i seg selv er interessant... og vi får ikke vite alt ennå, ser det ut til, så da er det vel bare å fortsette på neste bok om Avdeling Q, Journal 64.

Boka ble igjen lest på dansk, og anbefales! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar