onsdag 16. mai 2012

En titt i bokhyllene

Jeg hadde lenge planlagt å vise fram bokhyllene her, i mangel av noen leste bøker å omtale, men det har tatt sin tid... men nå tenkte jeg det var på tide å gjøre noe med saken.

Her stapper vi inn der det er plass!

Ikke at jeg har mye bokhyller å vise fram. Bokhyller er mangelvare her i huset, og vi har bygget ut huset i vinter, men økningen i antall bokhyller er (så langt) lik 0. Noe som selvsagt er et problem for alle de eskene med bøker som står hjemme i kjelleren hos foreldrene mine. I løpet av noen flyttinger prioriterte jeg bøker jeg ikke hadde lest inn i min tildelte ene Billy-hylle, og det må sies at mange av dem som står der fortsatt ikke er lest. Og noen nye har kommet til, selvsagt... både leste og uleste...

Husets totale beholdning av bokhyller...

Og system, nei, det har vi ikke. Så lenge bøkene får plass i hylla er jeg fornøyd jeg, altså. Og de står i to rader bak hverandre der det er mulig, og med ytterligere bøker liggende på toppen (som dere sikkert kan se). Vel, kokebøkene står sånn ca. samlet, og reisehåndbøker er også samlet på rad to et sted... og til og med noen 2. verdenskrig-bøker står samlet oppi hjørnet der, ser jeg... men i mitt hjem er det nok ingen spor av mitt ene år på bibliotekhøyskolen...

Og altså, disse bildene er av ryddige bokhyller, altså... det er nemlig ikke mer enn et par måneder siden jeg ryddet, så da så! :)

...men det har vissr sneket seg inn noen bøker her også!

En sniktitt i noen andres bloggebokhyller får du her!

4 kommentarer:

  1. Wow, dei var fulle. Tåler hyllene det?

    SvarSlett
  2. Billy tåler mye, heldigvis! :)

    SvarSlett
  3. Billy tåler alt, har jeg funnet ut. Jeg har heldigvis flere hyller enn deg, og de i stua er så ryddige og velorganiserte at det grenser mot det sykelige. I de andre rommene, derimot... Not so much. Der er det ikke fullt før fysikkens lover sier det.

    Morsomt å kikke i hyllene dine, og der var det en del bøker jeg kjente igjen fra mine egne. Auschwitz-boka til Laurence Rees har jeg aldri sett hos noen andre, den leste jeg deler av da den kom.

    SvarSlett