fredag 7. mai 2010

Noen ganger fenger det bare ikke

Falling angels av Tracy Chevalier har stått i bokhylla en stund, men ble en av bøkene som ble med på ferie i år. Jeg har lest både Pike med perleøredobb, som jeg likte veldig godt, og Damen og enhjørningen av denne forfatteren tidligere. Falling angels ga meg derimot ingenting etter å ha lest omtrent 1/4, så da la jeg den bort igjen.


Stereotype personligheter og ingen handling å snakke om... dessuten syntes jeg ikke at 5-åringene som er hovedfortellerne i historien i starten var særlig troverdige, for jeg tviler på at 5-åringer snakket og tenkte sånn selv på begynnelsen av 1900-tallet. Settingen i tidlig 1900-talls England var for øvrig det som gjorde at jeg leste såpass langt som jeg gjorde, men dessverre, jeg klarte bare ikke å bli interessert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar