mandag 13. august 2012

Anybody out there av Marian Keyes

Marian Keyes var i mange år en av mine store favoritter, fra den tiden jeg studerte og leste mest enkel underholdende litteratur som krim og chick lit. Fra den bakerste raden i Billyhyllene mine fant jeg en dag fram den siste boka jeg har kjøpt av henne, men aldri lest... og det var et hyggelig gjensyn.



Dette er hvordan boken beskrives i en nettbokhandel: "Anna Walsh er offisielt et vrak. Hun er følelsesmessig knust og har bare en tanke i hodet: hun må tilbake til New York. New York består av vennene hennes, en fantastisk jobb og ikke minst ektemannen hennes. Ingenting i Annas liv er imidlertid enkelt lenger. Ikke bare blir returen til Manhattan vanskeliggjort av hennes fysiske og følelsesmessige arr, det virker også som om Aidan er forsvunnet. Er det på tide for Anna å gå videre, og kan hun i så fall klare det?"

Jeg har egentlig ikke lyst til å si mer om handlingen, bortsett fra at vi møter Anna, en av søstrene til Rachel i Rachel's holiday, min tidligere favorittbok av Marian Keyes. Og Anna reiser tilbake til New York, og hun gjennomgår ikke bare en fysisk reise, men også en personlig og følelsesmessig reise. Vel er dette chick lit, men det er en sart og trist og god fortelling, en historie jeg ikke hele veien kunne gjette meg til handlingen i, men som tross den såre undertonen også gir følelse av håp. Jeg har fått en ny Keyes-favoritt (og har bestilt de to neste bøkene hun har gitt ut også...)!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar