lørdag 31. juli 2010

Booker prize 2010 longlist

Her er listen med nominerte til årets Booker prize. Hoveddommeren uttaler som følgende: "Here are thirteen exceptional novels - books we have chosen for their intrinsic quality, without reference to the past work of their authors. Wide-ranging in their geography and their concern, they tell powerful stories which make the familiar strange and cover an enormous range of history and feeling. We feel confident that they will provoke and entertain."

Jeg synes det er like morsomt hver gang å konstatere at jeg ikke har lest en eneste bok, og ikke en eneste forfatter heller denne gangen (eneste jeg kan skryte av er å ha en bok av Andrea Levy i bokhylla, foreløpig ulest). Før shortlisten er annonsert er jeg sånn umiddelbart mest interessert i Helen Dunmore, og putter henne på ønske-meg-listen inntil videre, selv om en Booker-nominasjon ikke er noen garanti for at jeg vil like boka... det er The little stranger fra shortlisten i 2009 et bevis for! :)

Shortlisten annonseres 7. september.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar