søndag 12. september 2010

Shoppestopp!

Jepp, jeg har bestemt meg! Det blir shoppestopp på bøker en stund framover nå... faktisk satser jeg friskt og freidig med shoppestopp helt fram til jul! Så vil jo tiden vise hvordan det går... :)

Grunnene er enkle og greie...
Jeg har kjøpt mye bøker i det siste, og trenger å få lest noen av dem også (og min bedre halvdel har begynt å kommentere antall pakker som kommer i postkassa, så det har kanskje vært i overkant mye i det siste).
Jeg har egentlig veldig mye annet jeg burde bruke pengene på...
Jeg har begynt å studere, så jeg har strengt tatt andre bøker som bør prioriteres, så da trenger jeg i alle fall ikke enda flere fristelser enn jeg allerede har i bokhyllene.
Høstens bakgårdssalg er dessuten unnagjort, så da er det vel ingen åpenbare helt uunngåelige fristelser framover (jeg rakk ikke Tronsmo sitt, og syntes jeg begrenset meg veldig på de to andre).

Det eneste unntaket fra shoppestoppen er gavekort... selv om jeg sikkert har vunnet i boklotteriet på jobben min tildelte gang denne høsten, men siden gavekortet er på 100 kroner må det altså være lov å legge til så man faktisk får kjøpt seg en bok. Faglitteratur teller jeg ikke med, for selv om jeg kjøper den, så får jeg pengene refundert av jobben, og jeg må uansett ha bøkene jeg trenger til studiene... ;) Og barnebøker er lov, for de er jo ikke til meg.

Og gaver er selvfølgelig også lov, men jeg forventer ikke så mange av dem framover, siden bursdagen min er i dag! Og bookcrossing-bøker er også lov... det er ikke så ofte jeg er på treff, så om jeg finner noe jeg har lyst til å lese må jeg nesten få lov til å ta dem med.


Og gavebokuttellingen i dag ble for øvrig en muffins-bok og Brente skygger av Kamila Shamsie. Dessuten vant jeg visst Kollektivt selvmord av Arto Paasilinna på giveawayen hos Julies bokbabbel også! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar