torsdag 12. august 2010

Love letters av Katie Fforde

Sommeren er en fin tid for litt lett litteratur, så derfor var det på tide med litt chick lit! Katie Fforde var et nytt men hyggelig bekjentskap for meg rett før sommeren, og derfor ble jeg fristet til å prøve en bok til av henne.


I Love letters møter vi Laura, som jobber i en bokhandel som snart skal stenge, og som blir overtalt til å være med på å arrangere en litteraturfestival. Som en av oppgavene reiser hun til Irland for å prøve og overtale den populære forfatteren Dermot til å komme til festivalen. Skrivesperre og særheter til tross, han er selvfølgelig den kjekkeste mannen på jord, og Laura avstandsforelskelse fra hun var student våkner til live igjen... men hva er han egentlig interessert i fra henne?!

Det var settingen i det litterære miljøet som gjorde at jeg valgte denne boka av Katie Fforde da jeg impulsshoppet den på sommersalg på play.com tidligere i sommer, men det er ikke umulig at jeg burde ha valgt en annen av hennes bøker. Her er oppskriften lik den forrige jeg leste: Ung kulturell kvinne fra England møter kjekk kunstner i Irland, og forviklinger oppstår. Problemet er bare at i denne boka ble historien alt for forutsigbar, og Laura er verken søt eller sjarmerende, men en litt irriterende og tafatt hovedperson som jeg strengt tatt ikke bryr meg om. Jeg forventer ikke stor litteratur når jeg leser chick lit, men jeg vil gjerne la meg rives med og drømme litt... det skjedde dessverre ikke denne gangen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar