tirsdag 20. april 2010

Solstorm av Åsa Larsson

Jeg har ikke vært noen stor krim-leser de siste årene, men innimellom synes jeg likevel det er godt å slappe av med litt krim. Solstorm hadde jeg lenge planer om å lese, egentlig mest fordi jeg kom over en svensk utgave som var lagt igjen på hotellet da jeg var på ferie i Thailand for et par år siden. Så fant jeg samme bok i norsk utgave på hytta, så da lot jeg den svenske reise videre. Det angret jeg på da jeg plukket den ut av bokhylla denne påsken...


Historien skal jeg ikke uttale meg om... jeg ga opp lenge før jeg kunne si så mye mer enn det som står i omtalen av boka, for jeg kunne ikke fordra den norske oversettelsen. Kanskje hadde boka blitt lest om jeg hadde lest den svenske utgaven, men nå er det vel egentlig ikke sikkert jeg kommer til å plukke opp denne igjen i det hele tatt. Og ingen norske oversettelser av Åsa Larsson... noen ganger bør ting leses i originalversjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar